woensdag 23 mei 2012

Even kennis maken.

Hallo magische blogwereld. Welkom aan mezelf! Nu ik in ouderschapsverlof ben, heb ik de leuke mama blogs ontdekt en dacht ik dan maar even, ik ga er zelf ook eentje beginnen! Mama zijn is gewoon veel te leuk om alles zomaar voor jezelf te houden.

Mezelf, zijnde M., en dus mama van 2 jongens. Nr 1: de grote zoon, momenteel 2,8 jaar en net met school begonnen. Grote zoon zorgt altijd voor de komische noot in huis, en soms ook een beetje vooral voor lawaai. Zijn favoriete woorden: nee, chocola, tv, speculaaspasta en "mama, ben je boos?". Hij kijkt graag naar tekenfilms en kookprogramma's. Ik ben zijn prinses in mijn bloemekeskleed en hij mijn prins.

En dan heb je kleine zoon, een schattige lieve stoere baby die ons de eerste weken geteisterd heeft met veel reflux en krampjes-gebrul. 3 maand later is hij dankzij veel liefde (en vooral de nodige medicatie) veranderd in een cute lief schattig verterend klein bolleke baby.

Ik ben niet alleen mama, ik ben ook M., vrouw van Y., mijn knappe stoere husband die ook geregeld voor lachsalvo's zorgt met zijn eigenaardige droge humor. Een echte nieuwe man, die thuis veel klusjes op zich neemt, zodat ik tijd vrij heb en dus met een blog kan beginnen.

Momenteel zitten wij alle 4 even thuis en beleven dus veel leuke avonturen. Ik heb ook veel tijd om te koken, een van mijn vele interesses, en ik zou graag mijn favoriete receptjes met de blogwereld delen. Daar hoort veel bakken bij en het ruikt hier dus geregeld naar brownies, taart en muffins! Spijtig genoeg ben ik op dieet, want die zwangerschapskilo's vliegen er de 2e keer niet meer vanzelf af heb ik gemerkt. Geld voor een personal trainer a la Astrid Bryan schoot er niet meer over na de bouw van ons huis. Diƫten dus, dat wil zeggen: ik eet maar 1 muffin in plaats van 3. De slanke husband met het megasnelle metabolisme die zal de rest wel binnenkappen. Die kan 3 dozen koekjes opeten zonder een grammetje bij te komen. Grrrrr. Als mijn zonen zijn voorbeeld volgen sta ik er goed op, boodschap-budgetsgewijs!

Hopelijk kan ik jullie hier een beetje entertainen en ik zal meteen voor een lekker receptje zorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten